Monday 31 December 2012 @ 8:08:00 pm | 0 Comment [s]

Assalamualaikum readers . 

你们好 !住你们新年快乐 !

Hhaha, paham dok? Dok pahe meh nak translate . hehe. Tu saya wish Happy New Year !
Wohooo~ Tepat pukul 12 japgi dah masuk 2013. Semoga tahun baru ini dipermudahkan lagi urusan Ya Allah :)


Dah lama tak update blog ni kot -.- Ni gara-gara accident time kat Beijing. Balik Malaysia buat treatment mata. Panjang ceritanya nanti saya ade masa saya cerita lain entry. But for sure time balik Malaysi tu terlepas peluang pergi Great Wall :(

It's okay Shallaa. Kita pergi dengan family ek nanti  **pujuk diri, haha**
Not much to story. tapi ade la story nak bagitau kan, hohoo .

Hari tu kan, kami satu batch buat Jiaozi. Jiaozi tu err.. makanan orang cina -.- kalau bahasa omputih Dumplings. hehee. Sangat sedappp. Yummy gilersss. First time buat memang macam-macam bentuk la ade kan. Laoshi kitorang pun ajar sekali, memang power la kannn. Hhaha :D


This is how we do it :)

Nampak tak kepelbagaian bentuk?
Yang ketara karipap, haha. Rindu Malaysia la katakan :')

With classmates and laoshi :)


Tu dah habis cerita pasal Jiaozi. Ni cerita Winter kat sini. MasyaAllah. Sumpah sejukkk. Sepanjang winter ni sakit je. Suhu around -15 celcius. Mana la cek nak tahan. Hoho. Pakai baju tebal pon sejuk lagi. Peti ais pon kalahh. Sekarang baru la nak percaya bila tengok cerita dalam tv tu. Memang boleh luka, berdarah tangan, kaki korang. So, apply losyen selalu yee. hehee. Time jalan pergi kelastu hanya Allah yang tawu macam mana rasa pipi ni sejuk sangat sampai nak meletuupppp. **Hiperbola, hehee. Snowing la paling best. Alhamdulillah, pengalaman rasa salji :D


Snowinggg~

Subhanallah. Ciptaan Allah sangat cantik !

Basuhh kereta anda. Yehaaa~

Jalan yang tiap-tiap hari aku lalu pergi kelas  :)


Done with that, ni pulak gambar katak. Kenapa katak? hahaa. Makhluk ni aku jumpa time pergi pasar hari tu beli ayam. Terkejut beruk aku. First time la kan. haha. Sebelum ni aku pergi pasar lain tak pernah ade pon katak. But seriously, bosar bonar katak ni. Sihattt sungguhhhh. Mesti kenyang~ ahhaaha.

Say goodbye Mr. Frog !

Ni namanya ji rou ji dan. Breakfast or lunch aku setiap hari.
Sedap kottt. ahhaa. Kadang-kadang sushi. Ikut selera la kot .



Sekiannn, habis la story saya di Beijing ni . Lain hari lain entry pulak. hehee. Errr, saja nak bagi tau esok 1 January 2013. Cepatsungguh masa berlalu kan -.-'' Nak masuk 19 dah aku ni. huhuuu. Okay, papaiiii~ :D



























Older Post

Hey . I'm shallaa . Thanks for dropping here . No harsh word please . Thank you



DiaryAboutStuffSite