Monday 29 October 2012 @ 11:17:00 pm | 0 Comment [s]


Assalamualaikum w.b.t and hello korang !

Hari Raya Aidiladha dah lepas kan? tapi aku baru nak story macam mana kami sambut raya kat sini. Ni semua gara-gara VPN yang entah pape. Untuk information korang, FB, youtube, twitter and segala bagai tu kena block dekat China. So kami pon online secara haram -.-'' HAHA. Kalau VPN buat hal, tak online laa kami semua ni. Layan youku je laa :3 ( youtube versi china ) 

Baru semalam je VPN ni okay balik, so aku pon baru nak update. Kembali kepada berita utama kita pada malam ni, saya nak cerita sambutan Aidiladha kat sini kann?? haihhh. Okay-okayy. Time malam raya tu, aku dengan kawan-kawan buat solat jemaah sekali. Lepas tu bertakbir, semua meleleh, hohoo. Nangis sepenuh hati lepas tu bukak cerita pasal family. Terbayang family buat ape, masak ape, etc . HAHA. aku pon sama je :3

Malam tu pon kami masak la rendang, soto, nasi impit. Aku tukang kacau je and bagi komen. HAHA. sambil-sambil belajar memasak dari kawan-kawan aku yang lain tu. Lepas masak tu buat sleepover pulakk, bangun awal pagi, buat solat jemaah then bersiap-siap. Makan dulu then baru pergi Niu Jie ( Muslim Street ) . Niu Jie ni kawasan orang muslim berketurunan cina laa. Ramai jugak orang Islam kat kawasan ni, baru sedar time hari raya. Kalau pergi hari biasa tu memang tak nampak sangat sebab even diorang Islam still colour rambut, minum arak. Tak tawu laa diorang ikut mazhab mana. Kalau yang Islam betul-betul tu, memang jaga sungguh :)









A way to Niu Jie :)

Muslim girl.


The mosque **Ni masjid tertua tau :D


View :)


Duduk dekat luar je sebab kat dalam dah penuh :')

Zaoshang ! ( In the morning )

We are muslims from many countries :D

Betulkan tudung ^^v

Kami orang yang terawal sampai :) awal sikit la kot. HAHA.

Piaoliang ! ( cantik )

Semakin ramai orang datang :D

Ni dua dara : Afiqah dan Suriana :P

Comey kan? 

Senior dari Beiyu !

Kaum lelaki lagi ramaiiiii ~~

See? Ni baru bahagian tepi .



Ni bahagian tengah. Kat dalam tu lagi ramai, Masjid ni besar sangat !

Ni kambing nak kena korban.


Kambing ni sakit so kena asing :(



Ni pulak lembuu, hahaa. kenal kan ? :P

Banyak tak? aku kira ade 40 ekor, HAHA.
Besar tau size lembu ni. TRIPLE than Malaysia.
                                         

Lembu ni macam pakai celakkk :*
                                     
Sabar yee :)
                                          

Kesian tengok lembu dengan kambing tuu. Kalau kesian haram kan? So aku tak makan pon daging korban tuu. Okayy, tu je kott. 3 hb ni Great Wall pulak yee :D
Zaijian !




Older Post | Newer Post

Hey . I'm shallaa . Thanks for dropping here . No harsh word please . Thank you



DiaryAboutStuffSite